نحوه استفاده از عنصر خاک در فنگ شویی

24/آذر/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

نحوه استفاده از عنصر خاک در فنگ شویی : زمین مرکز و جوهره فنگ‌ شویی است. انرژی آن در مرکز (سلامت خانه)، جنوب‌غربی (زن، مادر و ازدواج) و شمال‌شرقی (دانش و سواد) بنا قرار دارد و رنگ‌های قهوه‌ای، زرد و بژ و اشکال چهارگوش، مربع و مستطیل معرف آن هستند. نیروی زمین به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند.ظرف و گلدان‌های سفالی، گِـلی، سرامیکی و انواع کریستال‌ها نمادی برای عنصر خاک و تقویت آن محسوب می‌شوند. سنگ نمک، کریستال‌های کوارتز، سنگ‌های بستر رودخانه و سنگ‌های ارتفاعات کوه‌ها برای تقویت عنصر منطقه خاک بسیار مناسبند.

تقویت عنصر خاک با کمک عناصر آتش، نیز ممکن است ولی در این مناطق باید از غلبه عنصر چوب خودداری کرد. نحوه استفاده از عنصر خاک از نظر فنگ شویی طبق رعایت مواردی باید انجام گیرد که در این مقاله ما به بیان این نکات پرداخته ایم و نحوه استفاده از عنصر خاک در فنگ شویی را برای شما بیان می کنیم: پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید :

آشنایی با عنصر خاک

خاک بر توانایی جسمانی و نظم ما تاثیر می‌گذارد و در عین حال حسی از تعادل و پایداری را ایجاد می‌كند. استفاده زیاد از خاک در خانه حسی از ملال، تنبلی، و خشكی را ایجاد می‌كند. كمبود عنصر خاک در خانه معمولا به نامنظمی، در هم ریختگی، و عدم تمركز منجر می‌شود. با استفاده از رنگ‌هایی مانند سبز، قهوه‌ای، و خاكی عنصر خاک را به فضای خود اضافه كنید. تصاویر منظره و اشكالی به شكل مستطیل و مربع نیز این عنصر را وارد خانه می‌كنند .

ویژگی های عنصر خاک از نظر فنگ شویی

خاک به عنوان پایه و اساس زندگی شما در زندگی روزمره تان عمل می کند. همانطوریکه از لحاظ فیزیکی پایه و اساس است، یک بنیاد محکم و متمرکز از لحاظ انرژی نیز فراهم میکند.
آوردن انرژی خاک در بخش های مناسب فضاهایی که زندگی، کار و بازی می کنید، یک انرژی متمرکز و اصولی در زندگیتان ایجاد میکند.این عنصر دارای ویژگی می باشد که در قسمت زیر به بیان آنها پرداخته ایم:

عنصر خاک عمدتا یین است که زنانه و گیرنده است.

اگر چه که می تواند به شکل های مردانه و فعال تر نیز به خوبی توصیف گردد.

شبیه به سیاره خاک، انرژی عنصر خاک مرکزی و پایدار است.

چهار فصل و پنج عنصر وجود دارد، بطوریکه خاک نشان دهنده بین فصول زمانی است که از یکی به دیگری منتقل می شود.

جذب آرامش با عنصر خاک

در فنگ شویی، عنصر خاک توسط عنصر آتش ساخته و ایجاد می شود. بنابراین اتصال قوی و قدرتمندی بین این دو وجود دارد. همیشه بهتر است که حداقل چند عنصر آتش داشته باشید وقتی که تمرکز شما بر روی عنصر خاک است. عنصر خاک کمک می کند تا تعادل و آرامش به شما باز گردد و به شیوه ای کاملا درست شما را تقویت می کنید.

چرخه سازنده در فنگ شویی و رابطه آن با عنصر خاک

چرخه سازنده در فنگ شویی خانه به این معناست که عناصر پنج گانه نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این چرخه با عنصر آب شروع می شود . چرخه سازنده به طریق زیر عمل می کند:

1- آب، چوب (گیاه) را تغذیه می‌کند.
2- چوب، سوخت آتش است.
3- آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.
4- فلز از خاک بدست می‌آید.
5- فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.

مزایای استفاده از عنصر خاک در دکوراسیون منزل و دفتر کار

هنگامی که نیازمند یک فضای ساکت و آرام هستید، عنصر خاک را در خانه یا دفترتان تقویت کنید، همانند ایجاد یک پایه قوی و حمایتگر برای حفظ آتش خلاقانه خود به جای انفجار سریع و کسل کننده.

برای آوردن ثبات به هر منطقه زندگی خود بدنبال عنصر فنگ شویی خاک باشید. زندگی شما را دوست داشتنی، رمانتیک، سالم و خانوادگی می سازد.

وقتی که انرژی شما پراکنده است و شما حس قدرت درونی ندارید بدنبال این عنصر باشید. پایداری، تغذیه و پایه ای قوی 3 کلمه کلیدی برای این عنصر مراقب، قوی و مادرانه است.

نحوه استفاده از عنصر خاک از نظر فنگ شویی

قطعا عنصر فنگ شویی خاک عنصری است که هر خانه یا دفتر باید داشته باشد. به عنوان یک قانون، خاک در مناطق فنگ شویی بوگوا در جنوب غربی، شمال شرقی، غرب، شمال غربی و در مرکز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. برای آنکه بتوانید بین عناصر فنگ شویی تعادل ایجاد کنید و بدانید از چه چیزهایی برای تقویت انرژی مثبت این عناصراستفاده کنید تصمیم گرفته ایم تا نحوه استفاده از عنصر خاک از نظر فنگ شویی را برای شما بیا ن کنیم همراه ما باشید:

استفاده از گیاه بامبو

بامبو یكی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌شویی است. نه تنها زیباست بلكه نماینده عنصر خاك و نمادی از شانس خوب است. استفاده از گیاهان نیز توصیه می‌شود و گفته می‌شود گیاهان در خانه فضایی خردمندانه ایجاد می‌كنند.

بکارگیری سنگ های کریستالی طبیعی

سنگ های کریستالی طبیعی بهترین راه برای آوردن عنصر فنگ شویی زمین به خانه شما است. یک کاسه پر از کریستال های سنگ یا یک خوشه کریستال بر روی میز جلو مبلی خود بگذارید. این اقدام موجب می شود تا انرژی عنصر خاک در محل توزیع شود و تماشای این انرژی آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

استفاده از اکسسوریهای سنگ نمک و شمعدان

چراغ ها با سنگ های نمکی و یا شمعدان های سنگ نمک هنگام گرم شدن، سنگ نمک به یونیزه طبیعی هوا تبدیل می شوند. این امر باعث به وجود آمدن حس آرامش در شما می شود.

استفاده از اجسام سفالی و رسی

انواع مختلفی از مجسمه های رسی و سفالی وجود دارد که از آن می توان برای انتخاب عنصر فنگ شویی خاک استفاده کرد. ببینید چه چیزی برای دکور خانه شما مناسب است، البته اگر از اجسام سفالی خوشتان می آید!

انتخاب اسانس سوز

استفاده از وارمرها و اسانس سوزها ی سفالی دو عنصر خاک و آتش را همزمان به محیط ارائه می کنند و علاوه بر این اگر از اسانس های مورد علاقتان نیز استفاده کنید حس آرامش را به خود و خانه خود هدیه داده اید.

استفاده از رنگ

رنگ یکی از ساده ترین روش هایی است که تغییر انرژی مورد نیاز در خانه یا دفتر شما را به ارمغان می آورد. رنگ عناصر فنگ شویی خاک به رنگ شنی – خاکی – بژ – کاراملی – رنگ چوب – کرم و رنگی نزدیک به قهوه لاته است. بنابراین برای رنگ آمیزی اتاق شیک در جنوب غربی خانه خود یک رنگ شنی گرم و یا قهوه latte یا حتی قرمز مایل به قهوهای یا مایل به زرد در اتاق خواب و اتاق نشیمن بسیار مناسب است.

انتخاب لوسترهای کریستالی

فنگ شویی خوب و با کیفیت به نور خوب بستگی دارد. هنگامی که شما به دنبال بهترین وسایل روشنایی برای ایجاد یک خانه روشن و روشن هستید، لوسترها با سنگ های کریستالی آویزان نمونه خوبی برای انعکاس این عنصر است.

استفاده از اکسسوری های سفالی و کریستالی

گلدان، اکسسوری های سفالی مثل کوزه کاسه، قوری و … مملو از انرژی خاک هستند چه بسا که در آن از سنگ های کریستالی استفاده نمایید که این تاثیر را دو چندان کرده و باعث گرم و صمیمی شدن افراد در محیط می شود.

انتخاب فرش و پرده مناسب

استفاده از پرده ها، فرش ها و رانرها به طرح و نقش های ملایم. فرش ها رنگ خاکی است زیرا آنها پایه فنگ شویی را در خانه شما تقویت می کنند و انرژی خود را بر زمین می اندازند. فرش های بافته شده از الیاف طبیعی را انتخاب کنید.

این مقاله به نمونه های واقعی از آنچه که می توانید برای تزئین و طراحی با عنصر خاک استفاده کنید را نشان داد. می توانید با توجه به مطالب گفته شده  سطح و مقدار عنصری که می خواهید در فضای خود داشته باشید را انتخاب کنید. اما باید بدانید برقراری انرژی و فنگ شویی در خانه کار ساده ای نیست ، از این رو شما می توانید از مشاوره و تمهیدات فنگ شویی بناهای مسکونی و تجاری ، روابط فردی و شغلی استاد ژاله معروف استفاده کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها