فنگ شویی تجارت و کسب و کار

11/بهمن/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

فنگ شویی تجارت و کسب و کار : استفاده از اصول و قواعد فنگ‌شویی در محل کار به موفقیت و ارتقا تجارت و کسب‌وکار ما کمک می‌کند که از ویژگی‌های خوب آن:

  • افزایش درآمد

  •  انتخاب آرم و یا (لوگو) مرتبط با نوع تجارت و اهداف کاری 

  • ایجاد محیطی مطلوب، راحت و دور از استرس

  • ایجاد محیطی هماهنگ و متعادل برای رشد کارآمد و پایدار

  • رضایت شغلی بیشتر برای کارکنان و کارفرما

  • کاهش سنگینی کار و حفظ کارکنان مؤثر و متعهد

  • افزایش خلاقیت و سود بیشتر

  • افزایش مهارت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت بهتر

  • بهبود کیفیت کارگروهی، تعامل بیشتر و بهتر کارکنان با سیستم مدیریت

می باشد .

بسیاری از مردم بیش‌تر عمر خود را در محل کار سپری می‌کنند، به همین دلیل انرژی محل کار می‌تواند بر سلامت ذهنی و جسمی افراد تأثیر مستقیمی داشته باشد که نتیجه‌ی این تعامل تنگاتنگ بر تجارت‌های پررونق تأثیرگذار خواهد بود.

توصیه هایی فنگ شویی برای شروع کسب و کار

برای شروع یک تجارت یا کسب‌وکار کوچک و بزرگ ابتدا باید روحیه و موقعیت انرژیکی مناسبی داشته باشید تا به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید دست پیدا کنید پس با توجه به این مسائل باید تجارت یا کسب‌وکار خود را در زمان درستی شروع کنید.

چنانچه در موقعیت احساسی بدی قرار دارید  صبر کنید اوضاع به حالت عادی برگردد تا در ابتدای مسیر دچار دلسردی و عقب‌نشینی نشوید.

زمانی که دچار بیماری هستید از شروع کار بپرهیزید تا ضعف انرژی جسمانی، شمارا از مسیر کاریتان دور نکند.

زمان‌هایی که روابط خصوصی و خانوادگی شما دچار مشکل شده تمرکز لازم را برای هماهنگ کردن مسائلی که در محیط کار پیش می‌آید را از دست می‌دهید.

بلافاصله بعد از دست دادن یکی از اعضای خانواده، اقوام و دوستان، کاری را آغاز نکنید زیرا مشکلات احساسی و عاطفی می‌تواند امید به بهره‌برداری را در شما از بین ببرد.

بهتر است درزمانی که می‌خواهید کاری را آغاز کنید به ثبات مالی رسیده باشید، پس حتماً ابتدا وضعیت مالی زندگی خود را به آرامش برسانید که وقتی کار جدید را شروع می‌کنید در طول مسیر دلزده و خسته نشوید.

اصول اساسی در فنگ‌شویی تجاری چیست؟

اصول اساسی در فنگ‌شویی تجاری برای انتخاب بنای مناسب جهت کسب‌وکار وجود دارد که با توجه به عناصر پنج‌گانۀ فنگ‌شویی پایه‌ریزی شده.

هر بنایی ازنظر ویژگی‌های ساختاری انرژی‌های خاص و نهفته‌ای دارند که بر این اساس فرم و طراحی هر بنا با نوع فعالیت و حرفه‌ای که در آن بنا وجود دارد باید سازگاری و هماهنگی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال بنایی که برای کارهای بانکی مورداستفاده قرار می‌گیرد با بنایی که برای امور ملکی انتخاب می‌شود متفاوت هستند و چنانچه در هر یک از این بناها فعالیتی در تضاد با ساختمان موردنظر باشد در میزان بهره‌وری و موفقیت شغلی در آن بنا تأثیراتی مستقیم خواهد داشت که در بعضی موارد غیرقابل برگشت می‌باشد.

 انتخاب ساختمان در راه‌اندازی و موفقیت کسب‌وکار بسیار مؤثر می‌باشد

بهتر است بنایی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید که ساکنین قبل از شما تجارت موفقی داشتند برای مثال اگه ساکنین قبلی دچار ورشکستی شده‌اند از اقامت در آن بنا حتماً خودداری کنید و به دنبال بنایی باشید که انرژی موفقیت در آن بنا در جریان باشد.

سعی کنید محله‌ای را انتخاب کنید که با تجارت شما همخوانی داشته باشد والا امکان رشد کسب‌وکار شما در محیط‌های نامربوط بسیار ضعیف خواهد بود.

انتخاب ساختمان‌هایی که در محله‌های پرتردد و شلوغ واقع‌شده‌اند، برای هر تجارتی مناسب نیست ولی اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در چنین بناهایی تأسیس کنید حتماً در اطراف ساختمان چند درخت بکارید تا حفاظت از آن بنا صورت گیرد.

تقاطع‌های شلوغ و سردرگم را برای کسب‌وکار خود انتخاب نکنید زیرا در چنین مکان‌هایی انرژی چی سردرگم است، به همین خاطر موفقیت کاری را کاهش می‌دهد.

در فنگ‌شویی ساختمان‌هایی که سابقۀ آتش‌سوزی دارند برای تجارت گزینۀ مناسبی نیستند.

در فنگ‌شویی ساختمان‌هایی که در انتهای کوچه‌های بن‌بست قراردادند برای تجارت به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند.

ساختمان‌هایی که در کنار پل‌های هوایی احداث شده‌اند برای کسب‌وکار و تجارت دست آورده های موفقیت‌آمیزی نخواهند داشت.

بناهای تجاری که در انتهای تقاطع‌های T مانند هستند می‌توانند عدم تمرکز را فراهم کنند زیرا برای کسب‌وکار گزینۀ مناسبی نیستند.

تأثیرات رنگ‌ها در فنگ‌شویی تجاری

فنگ شویی هرکدام از رنگ‌ها معرف یکی از عناصر فنگ‌شویی تجاری است که تأثیرات خاصی بر روی تجارت کسب‌وکار ما دارد، درنتیجه انتخاب رنگ‌ها در فنگ‌شویی بر اساس نیاز تجاری شما بررسی و انتخاب می‌شود.

انتخاب رنگ‌ها می‌تواند در غالب رنگ دیوارها، فضای ساختمان، اشیاء و لوازم موردنیاز صورت بگیرد.

 طراحی لوگو در فنگ‌شویی تجاری با توجه به نوع کسب و کار و اهداف کاری از طریق رنگ‌ها و پنج عنصر فنگ‌شویی انجام می‌شود که نمونه این انتخاب‌ها را می‌توان در خیلی از مشاغل مثل استفاده از رنگ زرد در شرکت‌های حمل‌ونقل و یا ادارۀ پست مشاهده کرد.

رنگ زرد منسوب به عنصر خاک است که از خصوصیات عنصر خاک در فنگ‌شویی ارتباط برقرار کردن مردم با یکدیگر است به همین دلیل سمبل رنگ اداره پست زرد می‌باشد.

سیاه

ذات رنگ مشکی در فنگ‌شویی بین و منسوب به عنصر آب می‌باشد. در فنگ‌شویی این رنگ هرگز برای سقف‌ها و همچنین دیوارها استفاده نمی‌شود و در کنار سایر رنگ‌ها به صورتی محدود مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قرمز

در فنگ‌شویی تجاری رنگ قرمز مربوط به انرژی یانگ و نشان‌دهنده جهت جنوب در نقشه فنگ‌شویی است. خاصیت پویایی و تحرک دارد که استفادۀ این رنگ بارنگ‌های سازگار می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. این رنگ انرژی بسیار بالایی دارد ولی به‌تنهایی می‌تواند برای افراد بیمار و ضعیف مشکل‌ساز شود.

سفید

رنگ سفید در فنگ‌شویی منسوب به عنصر فلز و برای تجارت‌هایی که نیاز به آرامش و سکون دارند استفاده می‌شود
و همچنین مشاغلی که به پویایی و رشد نیاز دارند حتماً باید با سایر رنگ‌های دیگر تلفیق شوند.

سبز

 در فنگ‌شویی تجاری این رنگ منسوب به عنصر چوب است که خصوصیات بالندگی، رشد و نشاط به‌صورت پنهان در آن وجود دارد. رنگ سبز برای مشاغلی که الویت آن‌ها برون‌ریزی و نشاط محل کار  است استفاده می شود. 

زرد

رنگ زرد منسوب به عنصر خاک است که از خصوصیات عنصر خاک در فنگ‌شویی ارتباط برقرار کردن مردم با یکدیگر است که برای هماهنگی و مشاغل مربوط به ساختمان‌سازی، راهداری یا مشاغلی مثل اداره پست که ایجاد همبستگی و ارتباط بین افراد هست کاربرد بیشتری دارد.

آبی

رنگ آبی معرف عنصر آب و نمادی از جاری بودن و ارتباطات اجتماعی است که این رنگ برای مشاغل مرتبط با این امور از عملکرد بالایی برخوردار می‌باشد.

توصیه‌های فنگ‌شویی برای اماکن تجاری

بر اساس اصول فنگ‌شویی، اجازه ندهید گردوغبار، کثیفی و اشیا در گوشه‌ای انباشته شود و همیشه محل کارتان را منظم نگه‌دارید. در فنگ‌شویی این کار از هجوم انرژی‌های منفی جلوگیری می‌کند و به افزایش درآمدتان کمک خواهد کرد.

عناصر دکوری زیبا و مرتبط با تجارتتان را در محل کارتان قرار دهید تا انرژی مثبت در فضا جریان باشد.

اگر محل کار شما دارای ایوان یا تراس است، پیرامون آن گل و گیاه قرار دهید. باید مانعی میان شما و فضای بیرون وجود داشته باشد، به‌ویژه وقتی روبه‌روی دفتر کار شما یک پارکینگ عمومی یا خیابان شلوغ است.

مبلمان دفترتان را به‌صورت گرد بچینید تا امکان گفتگو بین شما و مخاطبین شما بیش‌تر باشد.

بامبو یکی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌شویی است. نه‌تنها زیباست بلکه نماینده عنصر خاک و نمادی از شانس خوب می‌باشد. استفاده گیاهان در محل کار موجب رشد بیزینس شمارا می‌شود.

استفاده رایحه درمانی جزو عناصر آرامش‌بخش فنگ‌شویی محل کار است که استفاده از اسانس زیتون به ایجاد آرامش، انرژی و تمیزی محل کارتان کمک می‌کند و فضایی عاطفی و مملو از مهربانی را به همراه دارد.

همچنین استفاده از اسانس پرتقال و یا لیمو نشاط و شادی را در محیط کار ایجاد می‌کند و خستگی را از کارکنان شما دور می‌کند.

مشورت با ما شما را به موفقیت در کسب و کار نزدیک می‌کند.

برای تهیه نقشه فنگ شویی و تمهیدات محل کار خود با ما تماس بگیرید.

09125301995

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها