محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی

25/اسفند/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی : اتاق خواب مهم ترین اتاق خانه در فلسفه فنگ شویی است. این اتاقی است که بیشترین وقت خود را در آن می گذرانید و برای شما شخصی ترین است. علاوه بر این ، ساعت های زیادی را در این اتاق می خوابید. بنابراین ، هنگام خواب، در وضعیت منفعل تری قرار می گیرید، بنا براین واقعا تحت تاثیر تمام انرژی های اتاق خواب قرار خواهید گرفت. به دلیل اهمیت اتاق خواب در فنگ شویی در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بیان محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی بپردازیم و نحوه چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی را بررسی کنیم. تا انتهای این مطلب شگفت انگیز همراه ما باشید:

محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی در کدام جهت باید باشد؟

از نظر فنگ شویی در بناهایی که ورودی از شرقی دارند بهترین قسمت برای احداث اتاق خواب می تواند قسمت شمال و جنوب آن بنا باشد و در بناهایی با ورودی شمال غربی بهترین قسمت برای احداث اتاق خواب قسمت شمال شرق و غرب می باشد و در بناهایی با ورودی جنوب غربی بهترین قسمت برای احداث اتاق خواب ، جنوب غرب و شمال شرق می باشد و در بناهایی با ورودی شمال شرق بهترین محل برای قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی قسمت های جنوب غرب و شمال شرق می باشد و در بناهایی که ورودی آنها از سمت جنوب شرقی می باشد بهترین قسمت برای احداث اتاق خواب قسمت های جنوب شرق و شرق می باشند و در بناهایی که ورودی آن ها در شرق قرار دارد بهترین محل برای قرارگیری و ساخت اتاق خواب قسمت شمال و جنوبی آن بنا می باشد.

هدف از این مطالبی که برای شما  بیان کردیم  این است که در هر بنا بتوانید تشخیص دهید که بهترین قسمت برای اتاق خواب باید درنظر گرفت تا بهترین انرژی را دارا باشد هم برای خواب مناسب و هم ریکاوری برای روز خوبی که می خواهیم شروع کنیم در این نقاطی که برای شما بیان کردیم می توانید بهترین انرژی ها را بهترین کیفیت از نظز علم انرژیک دریافت کنید. توجه داشته باشید که از نظر فنگ شویی اتاق خواب یکی از محل های بسیار با اهمیت برای جذب انرژی مثبت محسوب می شود و به راحتی از این مورد نگذرید.

محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی

نحوه چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

همانطور که در قسمت بالا برای شما بیان کردیم اتاق خواب از نظر آموزش فنگ شویی یکی از مهم ترین قسمت ها در محیط خان برای جذب انرژی مثبت و ریکاوری بدن و آرامش می باشد در صورتی که به این نقطه و چیدمان آن بصورت اصولی دقت نشود ، افراد دچار خواب های آشفته و پریشان می شوند و صبح به هنگام بیدار شدن از خواب احساس بی حالی و کسالت دارند و کسل می شوند. تمامی این ها نشان دهنده این باشد که چی در اتاق خواب جریان ندارد و با باسازی اتاق خواب یا چیدمان آن طبق اصول فنگ شویی می توان انرژی از دست رفته این مکان را دوباره برگرداند و از خواب با کیفیت و پر از آرامش و حال خوب خود به هنگام بیدار شدن از خواب لذت ببرید. در ادامه مواردی را که باید در چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی رعایت کنید را برای شما به گفته نظر کارشناسانه سرکار خانم ژاله معروف بیان کرده ایم:

زیر تخت خواب خود را خالی کنید

به آنچه در زیر تخت خواب خود ذخیره کرده اید، خوب نگاهی بیاندازید . وسایل زیر تخت خواب ما در حالی که شما در حالت یین منفعل هستید ، روی شما تاثیر می گذارد. نامه های شرکای سابق ممکن است شما را در و ضعیت روابط فعلی خود گیر کند. کفش می تواند شما را به جای استراحت کردن احساس کند حرکت کردن بدهد.چمدان ممکن است شما را در جریان قرار دهد و هرگز در خانه احساس راحی نکنید.

توجه به قرار دادن جهت تخت

مطمئن باشید که تخت خواب شما در موقعیت فرماندهی است .این بدان معنی است که در رخت خواب رو به روی درب هستید، در حالی که مستقیما با درب مطابقت ندارد. شما نمی خواهید که هیچ دری به طور مستقیم با تخت خواب باز شود. به خصوص از جایی که پای شما به درب اشاره می کند ، از موقعیت تابوت خودداری کنید.

محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی

قرار دادن آینه در اتاق خواب

هرگز آینه یا میز آینه دار را ( در صور تی که در هنگام دراز کشیدن روی تخت خواب بتوانید تصویر خود در آن ببینید)روبروی تخت قرار ندهید اما اگر آینه خیلی بالا قرار گرفته باشد مشکلی ایجاد نمی کند.میتوانید آینه را به جای دیگری منتقل کنید یا هر شب قبل از خوابیدن آن را با پارچه ای بپوشانید.

اتاق خواب صورتی با هنر روی دیوار

استفاده از عکس های خانوادگی برای اتاق خواب ها مناسب است. اگر مجرد هستید از تصاویر افراد مجرد یا اشیاء اجتناب کنید . اما آثار هنری که بصورت جفت هستند استفاده کنید. البته ، به سبک و سلیقه خود احترام بگذارید.

فاصله ی تخت از دیوار قسمت بالای تخت خواب (قسمتی که بالای سرمان قرار می‌گیرد) باید ۳ تا ۵ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد تا هوا و انرژی آزادانه جریان پیدا کند. اگر تخت خوابتان را هم به دیوار چسبانده‌اید باید فاصله مشابه ۳ تا ۵ سانتی‌متر را بین تخت و دیوار در نظر بگیرید. (این اندازه از مقیاس چینی که به قسمت‌های یین و یانگ تقسیم شده به‌ دست‌آمده است) این فاصله سبب می‌شود هنگام خواب هم احساس امنیت بیشتری داشته باشید و هم انرژی به راحتی جریان پیدا و مسیر صحیح خودش را پیدا کند.

استفاده از بهترین طیف رنگی برای اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین اصول فلسفه فنگ‌شویی برای دکوراسیون اتاق‌خواب، تعادل رنگ‌هاست. بر اساس این فلسفه بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب طیف رنگی سفید تا قهوه‌ای یا همان رنگ‌های «پوستی» است. سعی کنید برای انتخاب رنگ لوازم خواب مثل پتو و بالش، ملحفه‌ها و روتختی به علاوه رنگ دیوار اتاق خواب این تعادل را رعایت کنید. از سوی دیگر با رنگ ها بازی کنید تا زمانی که بتوانید ترکیب رنگ مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال در کنار رنگ زرد از رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری، بژ و یا شتری استفاده کنید. رنگ‌های سبز و آبی رنگ‌های مناسب برای یک اتاق خواب آرام و دنج هستند.

فلسفه یین و یانگ

اگر چه گل و گلدان طبیعی سرشار از انرژی و مانع افسردگی است اما در اتاق خواب گلدان گل طبیعی نگهداری نکنید. گیاهان دارای مقادیر زیادی از عنصر «یانگ» در خود هستند و به همین دلیل انرژی زیادی در اتاق‌خواب ایجاد و جریان خواب را مختل می‌کنند. اگر فضای دیگری برای نگهداری از گیاهان ندارید، سعی کنید هنگام خواب آن‌ها را از میدان دید خود خارج کنید. در آیین فنگ‌شویی شب «یین» و روز «یانگ» است. «یین» و «یانگ» دو عنصر کیهانی هستند که باید تعادل میان آن‌ها برقرار شود. وقتی که «چی» یا انرژی این دو عنصر متعادل نباشد و این عدم تعادل سبب کاهش یا افزایش انرژی در محیط شود، ضعف و بیماری و کسادی در درآمد و ثروت اتفاق می‌افتد.

استفاده از تابلوهای نقاشی

تابلوهایی که نقاشی با عنصر آب دارند مثل آبشار یا رودخانه و نیز وسایلی مثل تنگ ماهی و آکواریوم را در اتاق خواب نگذارید. به جای آن‌ها در دو طرف تخت به خصوص تخت‌های دو نفره دو آباژور ترجیحا گرد و بدون زاویه قرار بدهید تا هم قانون تعادل در مرکزیت فضا را رعایت کرده باشید و هم زوایای گرد آباژور انرژی‌های منفی موسوم به پیکان‌های سمی را قطع کند.

محل قرارگیری اتاق خواب از نظر فنگ شویی

مرتب سازی کمد لباس داخل اتاق خواب

لباس های اضافی را رد کنید تا جا برای تجارب جدید در زندگی شما ایجاد شود. بسیاری از مردم لباس های زیادی در کمد و یا کشوهای نگهداری می کنند در صورتی که بسیاری از آنها را حتی یکبار در سال هم ممکن است نپوشند.

انتخاب تخت خواب

برای انتخاب تخت خواب بهتر است از تخت خواب های چوبی استفاده شود زیرا بر طبق دیدگاه فنگ شویی تخت خواب هایی که قاب فلزی دارند امواج الکترو مغناطیسی لوازم برقی را تشدید می کنند بنابراین تخت خواب های چوبی شرایط بهتری برای استراحت شبانه از نظر فنگ شویی خواهند داشت.

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب از نظر فنگ شویی چه رنگی می باشد؟

با توجه به سوالات متعددی که از کارشناس ما سرکار خانم معروف دررابطه با رنگ اتاق خواب و رنگ اتاق خواب کودک شده است و پرسیده شده است که رنگ آبی برای اتاق کار یا اتاق خواب کودک مناسب است؟ در جواب نظر کارشناسانه ایشان را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

خیر. رنگ اتاق با توجه به کاربرد اتاق تعریف می شود و نوع کار و خصوصیات فردی در انتخاب رنگ اتاق بسیار مهم می باشد . به عنوان مثال به رنگ آبی ، کارایی را کاهش می دهد و برای اتاق خواب کودک هم سردی به همراه دارد و اگر کودک دچار شب ادراری باشد بیماری کودک را تشدید می کند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها