جدول لوشو فنگ‌شویی

13/آذر/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

جدول لوشو : جدول فنگ‌شویی یا جدول لوشو یکی از ابزارهای فنگ‌شویی سنتی است که به گفته‌ی افسانه چین باستان شخصی در هنگام مراقبه به نام فوهسی به یک لاک‌پشت عظیم‌الجثه‌ای که بر روی لاک آن علائمی خاصی داشته، برخورد می‌کند. او با بررسی و مطالعات دقیق روی این علائم، این جدول لوشو را به‌عنوان یک الگوی جامع از قوانین جهان به دنیا معرفی می‌کند؛ که امروزه جدول فنگ‌شویی لوشو همچنان یکی از ابزارهای مهم در فنگ‌شویی به‌حساب می‌آید.

جدول لوشو، مربعی 3 × 3 است که هرکدام از خانه‌های این جدول از اعدادی تشکیل‌شده که در فنگ‌شویی برای بخش‌های مختلف خانه یا محل کار جهت ایجاد شادی و برقراری تعادل انرژی، استفاده می‌کنند.

جدول لوشو به ما این امکان را می‌دهد که خانه، محل کار، دفتر کار، میز کار و غیره را بر اساس عنصرها، جهت‌ها، رنگ‌ها، نمادها، مکان موردنظر خود را فنگ‌شویی کنیم. همچنان هر بخش از جدول لوشو یا جدول فنگ‌شویی به یکی از حوزه‌های زندگی انسان (مثلاً روابط، سلامتی، حرفه، …) مربوط می‌شود.

جدول فنگ‌شویی یا جدول لوشو، بر مبنای جهت‌های اصلی و فرعی مغناطیسی و تأثیرآن‌ها بر روی محیط زندگی‌ ما را به هدف اصلی یعنیبرقراری تعادل انرژی‌ با استفاده از عناصر نزدیک می‌کند که هرکدام از جهت‌های مغناطیسی جنبه‌های مختلف زندگی انسانی را به ما نشان می‌دهد.

هرکدام از اعداد در جدول لوشو یا جدول فنگ‌شویی خاصیت متفاوتی دارند و بیانگر کیفیت خاصی از انرژی هستند. به‌عنوان‌مثال، عدد ۹ بیانگر عنصر آتش است که انرژی بسیار قوی دارد، درحالی‌که عدد ۱ منسوب به عنصر آب، انرژی پایینی دارد که یکی از مهم‌ترین عنصرها در جدول فنگ‌شویی به‌حساب می‌آیند.

در جدول لوشو جهت‌های

اصلی دارای اسطوره می‌باشند که در مقابل هرگونه انرژی منفی می‌توانند از آن قسمت محافظت کنند اما جهت‌های فرعی فاقد اسطوره هستند.

اسطوره‌های فنگ‌شویی در جدول لوشو یا جدول فنگ‌شویی بر خواسته از باورها و اشکال آسمانی که مربوط به نجوم چینی می‌باشند.

کاربرد اعداد لوشو چیست؟

این جدول از اعدادی تشکیل‌شده که جمع هرکدام از این اعداد از هر طرف به جمع 15 می‌رسد. قرارگیری اعداد به این صورت که عدد ۵ در مرکز و اعداد فرد در حاشیه این عدد قرار گرفتند، و چهار عدد زوج – ۲، ۴، ۶، ۸ – در چهارگوشه مربع قرار دارند و هرکدام از این اعداد مربوط به یک بخش از ساختمان می‌شوند.

با توجه به علم فنگ‌شویی ویژگی این اعداد جدول لوشو به ترتیب زیر می‌باشند:

عدد 9: مربوط به منطقه‌ی جنوب، منسوب به عنصر آتش در بالای صفحه

عدد 1: منطقه شمال منسوب به عنصر آب که در پایین صفحه قرار دارد.

عدد ۲: (جنوب غربی) که مربوط به عنصر خاک هست.

عدد ۵: (مرکز) که مربوط به عنصر خاک می‌باشد.

عدد 8: (شمال شرقی) که مربوط به عنصر خاک می باشد.

عدد ۳: (شرق) مربوط به عنصر چوب است.

عدد ۴: (جنوب شرق) مربوط به عنصر چوب هستند.

عدد ۶: (شمال غربی) مربوط به عنصر فلز می‌باشد.

عدد ۷: (غرب) مربوط به عنصر فلز می‌باشد.

نکته: اعداد

فرد انرژی یانگ و اعداد زوج انرژی یین حمل می‌کنند که در جدول لوشو در اطراف عدد 5 اعداد یین و یانگ قرار می‌گیرند.

از این جدول می‌توان در تمام مکان‌های کوچک و بزرگ استفاده کرد که هرکدام از خانه‌های جدول فنگ شویی منسوبات و یا ویژگی‌های خاصی دارند. ازجمله: عدد، رنگ، جهت، جایگاه، اعضای خانواده، اسطوره، فصل، نماد عنصر، صدا، احساس، مزه، ذهن ترجمان‌های بدنی که قابل‌تأمل و بررسی هست.

جایگاه

جغرافیای در جدول لوشو بیانگر ویژگی‌های است که بر زندگی ما بسیار تاثیرگزار هستند که عبارت‌اند از:

ناحیه غرب جدول لوشو:

این ناحیه به خلاقیت و به دست آوردن نتیجه عالی در پروژه‌های کاری به ما کمک می‌کند.

ناحیه جنوب غرب جدول لوشو:

این ناحیه به روی روابط عاطفی وزندگی مشترک تاثیرگزار است؛ که در این قسمت بهتر است از رنگ‌های قرمز، صورتی، قهوه‌ای، کرم، زرد، بژ استفاده شود.

ناحیه شرق جدول لوشو:

این قسمت از خانه روابط صمیمی بین اعضای خانواده تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مرکز جدول لوشو:

مرکز خانه همیشه باید تمیز و خلوت باشد زیرا در این قسمت حرکت و چرخش انرژی مثبت به‌راحتی انجام شود.

ناحیه شمال شرق جدول لوشو:

این ناحیه سرعت عملکرد شما در انجام امور بالا می‌برد و بهترین مکان برای آموزش و مطالعه محسوب می‌شود که برای تقویت این قسمت از کرسیتال، قفسه، کتاب، میز مطالعه.

جنوب ‌شرقی جدول لوشو:

جنوب شرقی خانه مربوط به بخش افزاش درآمد و کار است؛ که استفاده از گیاهان سبز، آکواریوم و نورهای آبی و سبز بسیار مناسب است.

شمال‌ غربی جدول لوشو:

شمال غربی متعلق به عنصر فلز است. برای تقویت این جهت می‌توانید از عناصر خاک و زمین بهره ببرید.

لوح باگوآ با توجه به جدول لوشو تعیین‌کننده تأثیرات فنگ‌شویی در بخش‌های مختلف ساختمان را برای ما تقسیم‌بندی می‌کند. به‌عنوان‌مثال در فنگ شویی جنوبی‌ترین قسمت خانه مربوط به حوزه شهرت در زندگي است و چنانچه این قسمت از بنا دچار ضعف و یا به‌هم‌ریختگی انرژیکی شود در حوزه شهرت و نیک‌نامی دچار عدم موفقیت می‌شوید و یا وضعیت کار و حرفه ساکنین یک بنا به کیفیت و کمیت انرژی در شمالی‌ترین قسمت بنا بستگی دارد.

نحوه استفاده از نقشه باگوآ

نقشه فنگ شویی باگوآ، پایه و اساس مکاتب فنگشویی محسوب می‌شود که نحوه استفاده از آن در محیط زندگی بسیار آسان است.

نقشه

bagua از نه خانه تشکیل‌شده که گاهی به آن کاخ‌ها یا بخش‌ها نیز گفته می‌شود. این جدول باگوآ از اعداد فرد در وسط و اعداد زوج در گوشه‌ها تشکیل‌شده که هرکدام از این عددها بانه بخش مهم زندگی انسان مطابقت دارد و دارای میدان انرژی مخصوص به خود می‌باشند.

با منطبق کردن نقشه باگوا بر روی نقشه اصلی بنا، می‌توانید انرژی را در محل زندگی خود بررسی کنید و سپس یاد بگیرید که چگونه آن‌ها را تقویت کرده و به تعادل برسانید.

جدول

لوشو در دو روش مختلف نسبت به در ورودی ترسیم می‌شود؛ زیرا انرژی چی از درب ورودی وارد بنا می‌شود که در اصطلاح به آن دهان خانه گفته می‌شود.

روش اول ترسیم جدول لوشو با قطب‌ نما

قطب‌نما جهت مغناطیسی محل زندگی شمارا نسبت به در ورودی تعیین می‌کند که با توجه به مختصات قطب‌نما، نقشه بنای خود را مطابق با جهت‌های مغناطیسی بر اساس زوایای 45 درجه از مرکز نقشه ترسیم می‌کنید.

با توجه به مختصات قطب‌نما، آن‌ها را با نقشۀ "قطب‌نما" که در بالا برای شما تهیه‌کرده‌ایم مطابقت دهید.

این مختصات به شما نشان می‌دهد که قسمت‌های مختلف ساختمان شما در کدام قسمت جغرافیایی قرارگرفته است و با کدام‌یک از خانۀ های جدول لوشو مطابقت دارد.

به‌عنوان‌مثال، اگر مختصات قطب‌نما در قسمت در ورودی 60 درجه باشد، درب ورودی شما در بخش شمال شرقی نقشه باگوا قرار دارد زیرا شمال شرقی 22.5 تا 67.5 درجه و 60 درجه در این محدوده قرارگرفته است؛ بنابراین در این روش، نقشه اصلی بنای خود را با درب جلو در قسمت شمال شرقی نقشه bagua منطبق خواهید کرد.

روش دوم ترسیم جدول لوشو با تقسیم‌بندی

روش دیگر ترسیم جدول لوشو یک روش بسیار ساده است که نیازی به قطب‌نما ندارد و ورودی ساختمان بر مبنای دیگری محاسبه می‌شود.

برای استفاده از این روش، نقشۀ اصلی بنا را به نه قسمت مساوی در غالب یک مربع و یا یک مستطیل رسم می‌کنید، سپس درب ورودی را بر قسمت جنوب جدول لوشو یا لوح باگوآ مطابقت می‌دهید و نه قسمت دیگر را بر اساس این قسمت ترسیم می‌کنید

کاربرد جدول لوشو

یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که در  فنگ‌شویی  برای تحلیل انرژی هر فضای معین، اعم از خانه، محل کار یا باغ استفاده می‌شود. رسم جدول لوشو یا لوح باگوای آن مکان است.

 هر یک از قسمت‌های لوح باگوآ، دارای منسوباتی است که بر حوزه‌های مختلف زندگی دلالت می‌کند و دارای ویژگی‌هایی از قبیل عدد_رنگ_جهت_جایگاه_اعضای خانواده_ اسطوره_ فصل _ نماد_ عنصر_ صدا _احساس_ مزه ذهن_ ارگانهای بدن می باشند.

هرکدام از خانه‌های جدول لوشو مربوط به یکی از حوزه‌های زندگی هست

خانه۱ جدول لوشو= شغل و روابط کاری

خانه۲ جدول لوشو= روابط زناشوئی و شریک‌ها و اعتمادبه‌نفس و عشق‌ورزی و خدمات

خانه ۳ جدول لوشو = فامیل و اقوام و خانواده

خانه ۴ جدول لوشو= ثروت و دارائی و سرمایه‌گذاری

خانه ۵ جدول لوشو= سلامتی (محل تجمع انرژی چی)

خانه ۶ جدول لوشو = کمک ویاری و حامی‌ها

خانه ۷ جدول لوشو = فرزندان و خلاقیت

خانه ۸ جدول لوشو = دانش و علم و تحصیل و خودشناسی

خانه ۹ جدول لوشو = شهرت و موفقیت و نیک‌نامی و اعتبار اجتماعی و کارهای حقوقی

که با استفاده از قوانین فنگ‌شویی و جدول لوشو می‌توان کیفیت و کمیت انرژی را در آن‌ها بررسی نمود و تمهیدات لازم را جهت ارتقاء منسوبات هر قسمت اعمال کرد.

بیشتر راجب جدول لوشو بدانیم ...

باگوآ يا پاکوآ، بامعنی لغوی «هشت نماد»، عبارت است از هشت سه خطی که در کیهان‌شناسی تائو برای بیان حقایق با هشت مفهوم مرتبط با یکدیگر بکار گرفته می‌شود که در فنگ‌شويي برای بررسي هشت حوزه مهم زندگي استفاده می‌شود.

باگوآ یکی از ابزارهای اساسی در روش‌های فنگ‌شویی محسوب می‌شود. در فنگ‌شویی نقشه باگوآ به سه شکل به کار می‌رود:

 1-باگوآی آسمان پیشین که در مکان خاک‌سپاری بکار می‌رفته بانام شیانتیان باگوآ

و باگوآی آسمان پسین بانام هوتیان باگوآ که جهت بررسي در مکان زندگی بکار می‌رود

3- باگواي هشت‌بهشت.

شیانتیان باگوآ

شیانتیان باگوآ را بانام فو شی باگوآ یا باگوآی آسمان پیشین شناخته می‌شود بالاترین جایگاه، آسمان و پایین‌تری جایگاه آن، زمین است. آتش‌وآب، تندر و باد، کوهستان و دریاچه زوج‌هایی هستند که روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

 جایگاه قرارگیری سه خطی‌ها به‌گونه‌ای است که زوج‌های متضاد که در مقابل هم قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده نیروهای متضاد یین و یانگ و وضعیت آرمانی که در آن‌همه چیز در تعادل وجود دارد.

هوتیان باگوآ

آن را با نام باگوآی شاه ون یا باگوآی آسمان پسین می شناسند که ستون‌هایی که پشت سه خطی‌ها، نشان‌دهنده تغییرات محیطی‌ است. برخلاف باگوآی آسمان پیشین، این‌یک باگوآی پویاست که انرژی‌ها و مظاهر که در هر سه خطی جریانی وجود دارد که دنباله‌ی یکدیگر هستند که این دنباله در قطب‌نمای لو پن بکار گرفته می‌شود که با آن جابجایی‌های چی را در بدن انسان بررسی می‌کنند.

باگوآی هشت آرزو

در فرهنگ غرب، فنگ‌شویی را با باگوآی هشت‌بهشت می‌شناسند که هر سه خطی آن به یکی از جنبه‌های زندگی مربوط می‌شود. باگوآی هشت آرزو فنگ‌شویی را ساده‌تر کرده که تا هرکسی بتواند راحت از آن استفاده کند. استادان فنگ‌شویی قدیمی به آن نیو فنگ‌شویی می‌گویند زیرا ساده است و فرم‌های دورنما، تأثیرات زودگذر و دوره‌های سالیانه در آن صرف‌نظر شده است. باگوآی هشت آرزو، خود به دوشاخه تقسیم می‌شود که یکی از قطب‌نما و جهت‌های اصلی استفاده کرده و دیگری در اصلی را بکار می‌بندد.

نام
فصل
جهت
خانواده
جایگاه

LI
تابستان
جنوب
دختر وسط
اعتبار اجتماعی

K’UN
پاییز زودرس
جنوب غرب
مادر
زناشویی

TUI
پاییز
غرب
دختر کوچک
باروری

CH’IEN
زمستان زودرس
شمال غرب
پدر
حامی‌ها

K’AN
زمستان
شمال
پسر وسط
کار و حرفه

KEN
بهار زودرس
شمال شرق
پسر کوچک
تحصیل

CHEN
بهار
شرق
پسر بزرگ
خانواده

SUN
تابستان زودرس
جنوب شرق
دختر بزرگ
سرمایه‌گذاری

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها