هر آنچه که باید درباره جدول لوشو یا جدول فنگ شویی بدانید

24/فروردین/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

هر آنچه که باید درباره جدول لوشو یا جدول فنگ شویی بدانید : جدول لوشو فنگ شویی چیست؟ جدول فنگ شویی یا جدول لوشو یک ابزار باستانی است که جهت ایجاد شادی و تعادل توسط استادان فنگ شویی در چین باستان کشف شده و استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که فقط دانستن جدول فنگ شویی یا جدول لوشو به شما در اجرای فنگ شویی متناسب با محیط زندگی یا محل کارتان کمکی نمی کند، در نتیجه شما از جدول فنگ شویی باید به صورت یک ساختار جهت تحلیل بناها استفاده کنید.

افسانه فنگ شو چیست ؟

همانطور که در افسانه های فنگ شویی آمده است یک استاد چینی در دوران باستان به نام فوهسی هنگام مراقبه(عبادت) به یک لاک پشت عظیم الجثه ای برخورد می کند که بر روی لاک آن علائمی وجود داشت و با بررسی دقیق تر علائم و رمزگشایی آنها، او یک الگوی جامع از قوانین طبیعی جهان را تعریف کرد.

لاک پشتی که هنگام مراقبه در رودخانه ظاهر شد، یک ماتریس 3 × 3 غیر معمول بر روی لاک خود داشت که باعث شد فوهسی تحقیقات گسترده ای را بر روی این اشکال انجام دهد، بعد از تحقیقات فوهسی به این نتیجه رسید که از این روش می تواند در مباخث انرژیکی استفاده کند. البته در ساختار آن ماتریس جمع اعداد از هر ردیف و ستون یا قطر یکسان است.

بر اساس مربع لوشو قدیمی ترین نظریه در علم فنگ شویی به وجود آمد که به آن روش لوشو می گویند. در تحلیل مربع لوشو به هر خانه این مربع منسوباتی تعلق می گیرد. کل خانه یا ساختمان، اتاق، دفتر کار، میز و هر چیزی را می‌توان بر اساس جدول لوشو یا جدول فنگ شویی  با در نظر گرفتن جدول عنصرها، جهت ها، رنگها و نمادها فنگ شویی کرد تا بهترین نتیجه از نظر انرژیکی حاصل شود، همچنان هر بخش از جدول لوشو یا جدول فنگ شویی به یکی از حوزه های زندگی انسان (مثلاً روابط، سلامتی، حرفه، ...) مربوط می‌شود. البته از جدول لوشو یا جدول فنگ شویی به چند روش مختلف می توان بهره برد.

داستان های مختلفی درباره استادان مختلف وجود دارد، یکی از محبوب ترین داستان ها در مورد امپراتور یو است، و این افسانه به سالهای زیادی قبل از میلاد مسیح، در زمان سیل بزرگ چین، برمی گردد.

جدول لوشو یا جدول فنگ شویی

هدف اصلی جدول لوشو فنگ شویی چیست؟

جدول لوشو یا جدول فنگ شویی ، بر مبنای جهت های اصلی و فرعی جغرافیایی و تاثیر آنها بر روی محیط زندگیمان می‌باشد. هدف اصلی از جدول لوشو به وجود آوردن تعادل انرژیکی با استفاده عناصر می‌باشد که در آن هرکدام از جهت‌های جغرافیایی معرف یکی از جنبه های زندگی انسان می‌باشد. در علم فنگ شویی بناها مانند موجودات زنده هستند که وجود خود را به درون آنها می‌بریم و زندگی و آرامش را در آنجا تجربه می‌کنیم.

در واقع بر طبق فلسفه شرقی ساختن خانه مثل ساختن ظرفی است از خاک و آب که دیواره گلی فقط وسیله ای است برای شکل دادن خالی و تهی درون ظرف و آنچه به کار می رود همان هیچی است مثل موسیقی که به واسطه سکوت بین نت ها به وجود می آید. به همین دلیل فضای داخلی ساختمانی که در آن زندگی یا کار می کنیم از دیدگاه علم فنگ شویی بسیار مهم و مقدس است.

تاریخچه افسانه فنگ شو و سنت های باستانی آن

در مورد ریشه و تاریخچه فنگ شویی بحث هایی وجود دارد. با این حال، آنچه واضح است این است که تاریخ آن حداقل 3000 سال است. در واقع، این مفهوم حتی ممکن است تا 6000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفته باشد. فنگ شویی یک رشته کاملاً پیچیده است، یک ژئومانسی با تاریخچه فوق العاده طولانی که به شدت با طالع بینی و متافیزیک چینی آمیخته شده است. برخی از محققان همچنین استدلال کرده اند که نمادهای فنگ شویی را می توان در تائوئیسم و ​​بودیسم یافت، که نشان می دهد تاریخ آن با این نظام های اعتقادی باستانی پیوند خورده است.

جدول فنگ شویی یا جدول لوشو چه کاربردی دارد؟

در جدول لوشو فنگ شویی شماره 5 در مرکز قرار دارد و اعداد فرد در حاشیه آن قرار گرفته است و چهار عدد زوج - 2،4،6،8 - در چهار گوشه مربع قرار دارند و با پنج عدد فرد - 1،3،5،7،9 تشکیل یک مربع می دهند. در فنگ شویی چین باستان جنوب در بالای نقشه قرار گرفته بود. شماره 9 شماره ای است که برای منطقه جنوب (در بالای صفحه) و 1 شماره برای بخش شمالی در پایین جدول لوشو یا جدول فنگ شویی قرار گرفته است. اعداد فرد کیفیت یانگ در نظر گرفته می شود و اعداد زوج انرژی یین را حمل می کنند. در جدول لوشو یا جدول فنگ شویی، اعداد یین و یانگ در اطراف مرکز یا خانه شماره 5 جدول لوشو یا جدول فنگ شویی قرار میگیرد.

در  این روش هر محیط در بسته در واقع 9 کیفیت انرژی زندگی ما را تحت پوشش قرار می دهد، یعنی قسمت های مختلف هر محیط در بسته ای می تواند مربوط به یکی از حوزه های زندگی ما باشد.

روش و یا سبک لوشو را می توان بر اساس جدول لوشو یا جدول فنگ شویی در یک اتاق کوچک و یا یک عمارت بزرگ اجرا نمود. 

جدول لوشو

هر خانه از خانه های جدول لوشو فنگ شویی منسوبات و ویژگی های خاصی دارند مانند:
عدد
رنگ
جهت
جایگاه
اعضای خانواده
اسطوره
فصل
نماد
عنصر
صدا
احساس
مزه
ذهن
ارگان های بدن

که قابل تامل و بررسی می باشد.

شماره ها در جدول لوشو یا جدول فنگ شویی چه کاربردی دارند؟

هر کدام از اعداد در جدول لوشو یا جدول فنگ شویی خاصیت متفاوتی دارند یا بیانگر کیفیت خاصی از انرژی هستند. به عنوان مثال، عدد 9 عنصری است که انرژی بسیار قوی را در بر می گیرد و بیانگر عنصر آتش است، در حالی که عدد 1 انرژی بسیار پایینی دارد و بیانگر عنصر آب است. در جدول فنگ شویی، آنها بسیار مهم هستند و الگوهای خاصی برای استفاده دارند.

در جدول لوشو یا جدول فنگ شویی جهت های اصلی دارای اسطوره می باشند که در مقابل هر گونه انرژی منفی می توانند آن قسمت را محافظت کنند اما جهت های فرعی فاقد اسطوره هستند. 

اسطوره های فنگ شویی در جدول لوشو یا جدول فنگ شویی برخواسته از باورها و اشکال سماوی مربوط به نجوم چینی می باشند.

نقشه باگوآ

بوسیله جدول فنگ شويي کیفیت و کمیت انرژی در خانه مشخص می شود. اگر یک مرتبه نقشه باگوآ را اجرا کنید، متوجه می‌شوید هر قسمت از خانه بر روی چه بخش هایی از زندگیتان تأثیر می‌گذارند. بر طبق اصول فنگ شویی اعضای خانواده به پدر، مادر، دختر بزرگ، پسر بزرگ، دخترها و پسرهای وسط، دختر و پسر کوچک تقسیم می شوند، که هر کدام از آنها از یکی از خانه های جدول لوشو یا جدول فنگ شویی انرژی می گیرند.

به عنوان مثال در فنگ شویی جنوبی ترین قسمت خانه مربوط به حوزه شهرت در زندگي است و چنانچه این قسمت از بنا دچار ضعف و یا بهم ریختگی انرژیکی باشد در حوزه شهرت و نیک نامی دچار اختلال انرژیکی و عدم موفقیت می شوید، و یا وضعیت کار و حرفه ساکنین یک بنا به کیفیت و کمیت انرژی در شمالی ترین قسمت بنا بر می گردد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم... 


 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها