وضعیت آشپزخانه نسبت به درب ورودی بنا از دیدگاه فنگ شویی

24/دی/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

وضعیت آشپزخانه نسبت به درب ورودی بنا از دیدگاه فنگ شویی : از دیگر نکاتی که باید در فنگ شویی آشپزخانه رعایت کرد ورودی بنا نسبت به آشپزخانه است.

باید به صورتی باشد که از ورودی دید مستقیم به آشپزخانه نداشته باشد و اگر فرهنگ مردمان شرق را مشاهده کنید آشپزخانه به عنوان مکانی مقدس دور از دسترس عموم بوده و افراد خاص به این قسمت دعوت می شدند، زیرا آشپزخانه یک مکان حیاتی و مقدس است که سلامتی را برای تمامی افراد خانه به ارمغان می‌آورد.

فنگ شویی آشپزخانه

دقت کنید که در مقابل ورودی آشپزخانه پنجره یا خروجی دیگری وجود نداشته باشد زیرا زمانی که انرژی چی وارد فضا می‌شود به گردش در نیامده و مستقیم از فضا خارج می‌شود .از دیگر موارد مهم توجه به اندازه درب ورودی آشپزخانه است زیرا درب بزرگتر انرژی چی بیشتری را وارد فضا می کند. نکته دیگر و حائز اهمیت در آشپزخانه نسبت ورودی به جهت اجاق گاز در آشپزخانه می‌باشد . از قرار گیری اجاق گاز در مقابل درب ورودی و همچنین زیر پنجره جدا پرهیز کنید .

فنگ شویی آشپزخانه روبروی در ورودی

 انتخاب مکان مناسب برای فنگ شویی در آشپزخانه یکی از موارد حساس و مهم است که باید در آن دقت کرد؛ و در ادامه به شرح این مطلب می‌پردازیم تا کمکی برای شما در انتخاب صحیح آن باشد. از مواردی که ما باید در فنگ شویی آشپزخانه از آن بپرهیزیم، قرار دادن آن روبروی درب ورودی است، چرا که این امر باعث می‌شود تا فرد در هنگام ورود به خانه احساس خوشایندی نداشته باشد و یا حتی مدام احساس گرسنگی کند.

علاوه بر درب ورودی نباید آشپزخانه را روبروی اتاق خواب در نظر بگیریم و یا حتی خوشایند نیست که آشپزخانه زیر یک حمام در طبقه بالا قرار گیرد، چرا که آب و فاضلاب حمام شرایط خوبی را برای آشپزخانه مهیا نمی‌کند. همچنین بهتر است ما آشپزخانه خود را در مرکز خانه نیز قرار ندهیم، چرا که آشپزخانه محیطی است از گرما وآتش در آن استفاده می‌شود و در صورتی که در وسط خانه قرار داده شود سلامتی افراد ساکن در خانه به خطر می‌افتد.

نکته‌ی دیگری که لازم است در اینجا بیان شود، این است که اگر ما آشپزخانه خود را باز طراحی کنیم، علاوه بر این که باعث می‌شود روغن سرخ کردنی به اتاق‌های دیگر نیز سرایت کند، موجب می‌شود که بوی غذا افراد ساکن در نشیمن را اذیت کند و راحتی را از اعضای خانواده سلب می‌شود و هم باعث می‌شود که بانو یا آقایی که آشپزی می‌کند همیشه در معرض دید افراد ساکن در نشیمن باشد. خرید صندلی اپن آشپزخانه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهترین مکان برای آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی

اگر انعطاف پذیری لازم برای انتخاب محل قرارگیری آشپزخانه خود را دارید، چند ناحیه ویژه وجود دارد.  اول داشتن یک آشپزخانه در گوا، یا ناحیه ای از باگوا(گوا و باگوا نقشه ای در فنگ شویی هستند کهد 8 جهت دارند) که با آتش مرتبط است، می تواند مفید باشد.  این منطقه لی نامیده می شود و اغلب از آن به عنوان شهرت یاد می شود.  آشپزخانه ها به طور کلی به دلیل وجود اجاق گاز انرژی آتش زیادی دارند، بنابراین قرار گرفتن آشپزخانه در موقعیت لی می تواند به فعال شدن آن آتش کمک کرده و از دیده شدن و شناخته شدن شما حمایت کند.

همچنین وجود آشپزخانه در یکی از گواهای زمین می تواند مفید باشد، زیرا آتش یکی از پنج عنصر زمین است.  مناطق دانش (Gen) و مشارکت (Kun) باگوآ با عنصر زمین مرتبط هستند، بنابراین هر دو قسمت مناسب برای آشپزخانه هستند.
به طور کلی، ایده آل است که آشپزخانه به سمت پشت خانه باشد.  داشتن آشپزخانه عمیق تر در داخل خانه به این معنی است که چی ثروت آشپزخانه بیشتر محافظت می شود و آشپزخانه به احتمال زیاد در موقعیت فرماندهی کل خانه قرار می گیرد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها