فرش در فنگ شویی

20/دی/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

فرش در فنگ شویی : در فنگ شویی فرش‌ها به عنوان تقویت کننده جریان خوب انرژی چی محسوب می شوند و فضا را سکون و تعادل می بخشند. اما به همان اندازه که مناسب است مضراتی هم دارد که باید در نظر گرفته شود. فرش با توجه به زیبایی که به فضا میدهد میتواند انرژی منفی و گرد و غبار را نیز به خود جذب کند، برای رفع این اشکال حتما زمانهای را برای پاکسازی فرشها ر نظر بگیرید .

برای این منظور به طور منظم فرشها را جارو کنید و استفاده از سنگ نمک نیز می تواند انرژی منفی را به خود جذب کند. در فنگ شویی هر اندازه که الیاف مصنوعی در فرش کمتر بکار رفته باشد، انرژی بهتری پیدا خواهد کرد به همین دلیل فرشهای دستباف انرژی بهتری دارند.در انتخاب فرش باید به مدل مبلمان و کارایی فضا نیز توجه کرد.

اندازه‌ی فرش در فنگ شویی

چیدمان مدرن

زمانی که چیدمان شما مدرن است، باید از طرح‌های مدرن تر و خلوت تر، استفاده کنید و بهتر است، کل اتاق پوشیده از فرش نباشد و اندازه فرش می تواند، به گونه ای باشد که از اندازه‌ی میز وسط بزرگتر باشد و یا به اندازه‌ای باشد که پایه‌های مبل بر روی فرش قرار بگیرد.

چیدمان سنتی

زمانی که چیدمان شما به صورت سنتی است بهتر است کل اتاق پوشیده از فرش باشد و با پشتی های زیبا تزیین شود.

در زمان انتخاب فرش بهتر است به این نکته توجه نمایید که، هر اندازه فرش در این بزرگتر باشد تعادل، همراهی و رفت و آمد را نیز افزایش می‌دهد، در بناهایی که فرش اتاق نشیمن به اندازه‎ای است که پایه‎های مبلمان بر روی آن قرار می گیرد رفت و آمد بیشتری هم صورت می‌گیرد.

اندازه فرش براي قسمت نهارخوري

در فنگ شويي توصيه مي شود فرش زير ميز نهارخوري به اندازه اي باشد كه تمام پايه هاي صندلي هاي اطراف ميز نهارخوري بر روي فرش قرار بگيرد.

اندازه فرش در اتاق خواب

در فنگ شويي توصيه مي شود، پايه هاي تختخواب به عنوان نقطه كانوني در اتاق خواب بر روي فرش قرار بگيرد و اندازه فرش ١٨ الي ٢٤ سانت از پايه هاي تخت بزرگتر باشد تا زمان پايين آمدن از تختخواب پاهايتان بر روي فرش باشد.

چيدمان فرش در اتاق خواب به سه صورت امكان پذير است:

١- تمام پايه هاي تختخواب بر روي فرش باشد

٢- حداقل ٢/٣ از تختخواب در سمت پايين تخت بر روي فرش قرار بگيرد و فرش به اندازه ١٨ الي ٢٤ سانتي متر از سه طرف تختخواب بزرگتر باشد

٣- دو طرف تختخواب در قسمت طولي، بصورت تقارن فرش داشته باشد

نحوه انتخاب سايز فرش در اتاق نشيمن و پذيرايي:

با توجه به اندازه اتاق و مبلمان، در فنگ شويي سه چيدمان اصلي براي انتخاب اندازه فرش وجود دارد

١- همه پايه هاي مبلمان بر روي فرش قرار داشته باشند

٢- فقط پايه هاي جلويي مبلها در روي فرش قرار داشته بگيرد

٣- فقط نيز وسط بر روي فرش قرار بگيرد

نکات مهم در انتخاب رنگ و شکل فرش در فنگ شویی

در فنگ شویی از دو طریق میتوان رنگ و شکل مناسب فرش را برای این قسمت انتخاب کرد :

1- با توجه به انرژی این قسمت در نقشه‌ی باگوای بنا، که در این صورت می‌توانید با یک استاد فنگ شویی مشورت کنید که با توجه به انرژی و ستاره‌ای که در این قسمت از بنا ساکن هست رنگ و شکل فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2-  با توجه به انرژی مورد نیاز در روابط خانوادگیتان ، رنگ و یا شکل هندسی مناسب را از دیدگاه فنگ شویی برای فرش اتاق نشیمن انتخاب کنید.

استفاده از عناصر فنگ شویی در انتخاب فرش

فرش‌های گرد و دایره‌ای منسوب به عنصر فلز هستند و فلز، نمادی، از معنویت، صلح و هماهنگی است و چنین فرش‌هایی تعادل و تمرکز را به محیط دعوت می‌کنند.

فرش‌های مستطیل و بیضی منسوب به عنصر چوب هستند و چوب، نمادی از رشد، پویایی، خلاقیت و حرکت است و چنین فرش‌هایی تغییر و نشاط را به محیط دعوت می کنند.

فرش‌های مربع و چهارگوش منسوب به عنصر خاک هستند و خاک، نمادی از نظم، اعتماد و تعادل است و چنین فرش‌هایی قانونمند بودن و اطمینان را در محیط افزایش می‌دهند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها