قوانین فنگ شویی در چیدمان مبل

15/آبان/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

قوانین فنگ شویی در چیدمان مبل : فنگ شویی هنر چیدمان صحیح و بر پایه ارتباط صحیح میان لوازم و انرژی های طبیعت است. چیدمان مبل در فنگ شویی و نحوه قرارگیری مبلمان، مانند مبل در اتاق نشیمن، بر جریان و احساس کلی فضا تأثیر می گذارد، و این موضوع را ما تا حد امکان مورد توجه قرار می دهیم.

همچنین در بعضی چینش ها هم می توان از جزئیات چشم پوشی کرد. اما اصل چیدمان همانطور که گفته شد مهم است. بنابراین در این مقاله ، ما اصول فنگ شویی را که مربوط به چیدمان مبل اتاق نشیمن است، بررسی می کنیم تا اتاق نشیمن شما احساس سرشار از احساس شادابی شود و انرژی چی مثبت بتواند آزادانه در سراسر فضا جریان یابد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

انتخاب رنگ مبلمان طبق اصول فنگ شویی

یکی از مهمترین مواردی که مردم هنگام پیوند دادن فنگ شویی با طرح مبل به آن فکر می کنند، رنگ آن است. تعجب آور نیست، زیرا رنگ مبل باید به زیبایی با طراحی داخلی ترکیب شود. از همین رو 4 اصل برای تصمیم گیری در مورد رنگ مبل وجود دارد.

عنصر فضا

ستاره های پرواز سالانه

عناصر مطلوب طبق عدد کوای شخصی

مسیر و جهتی که مبلمان قرار میگیرد

این چهار مورد جز اقدامات پایه ای هستند. تنها تفاوت در این است که ممکن است از مکاتب مختلف فنگ شویی نشأت گرفته باشند.

عنصر فضا در فنگ شویی

4 جهت اصلی و 4 جهت فرعی، همه از یک عنصر پایه تشکیل شده اند. بنابراین اتاق نشیمن در هر بخش خانه باشد، یا اتاقی که مبل در آن قرار دارد، رنگ مبل باید نمایانگر عنصری باشد که با آن عنصر پایه ساکن هماهنگ باشد. جزئیات مربوط به عناصر و جهت آنها را در این قسمت از مقاله برای شما بازگ می کنیم.

اگر اتاق نشیمن در منطقه شمالی خانه قرار دارد، ست مبل می تواند از رنگ هماهنگی باشد که نمایانگر آب و فلز باشد. رنگهایی مانند آبی ، سیاه ، سفید ،طلایی و غیره در استانداردهای فنگ شویی قابل قبول هستند. آب باعث تقویت انرژی فعلی آب در شمال ، فلز قدرت انرژی پایه آب را افزایش می دهد.

ستاره های پرواز سالانه

این روش انتخاب مبل بستگی به این دارد که چه نوع ترکیبات ستاره پرنده در آن فضای خاص قرار دارند و آیا می خواهید طبق ستارگان مثبت انرژی را افزایش یا کاهش دهید. برای عملی کردن این مفهوم از فنگ شویی ، باید بدانید که اتاق قرارگیری مبل در کدام بخش قرار دارد و ترکیبات ستاره ای که در آن قرار دارند.

اگر به عنوان مثال ، ستاره آب 8 در اتاق نشیمن (یک منطقه یانگ) است و شما می خواهید مبل در تقویت آن ستاره مثبت نقش داشته باشد ، یک مبل پارچه ای با رنگ قرمز (انرژی آتش) باعث افزایش این ستاره آب می شود انرژی ثروت را افزایش دهید. با این حال ، اگر ستاره بیماری 2 وجود دارد و شما می خواهید مبل در سرکوب انرژی آن نقش داشته باشد ، یک مبل سفید (فلزی) می تواند در رفع انرژی منفی آن مفید باشد.

عناصر Bazi مطلوب

Bazi روشی برای تجزیه و تحلیل سرنوشت (یا طالع بینی) است که عنصری را به فرد نشان می دهد. بنابراین می توان هر جنبه از زندگی را برای این فرد مورد نظر مطلوب یا نامطلوب دانست. اگر به عنوان مثال ، شما خود عنصری از چوب دارید، بنابراین برای تقویت خود به آب یا انرژی بیشتری از چوب نیاز دارید. در این حالت مبل های مشکی ، آبی یا سبز و … می توانند رنگ انتخابی باشند. ناگفته نماند که شما برای استفاده از این روش انتخاب رنگ مبل فنگ شویی ، باید خواسته خود را بشناسید.

مبل رو به جهت

مفهوم اساسی فنگ شویی جهت دار این است که جهتی که فرد با آن رو به رو است بیش از هر چیز دیگری اولویت دارد. بنابراین انتخاب رنگ مبل باید منعکس کننده رنگی باشد که جهت رو به آن باشد. برای یادآوری مجدد، عناصر جهت دار به شرح زیر است.

شمال – آب

جنوب – آتش

شرق – چوب

غرب – فلز

شمال شرقی – زمین

شمال غربی – فلز

جنوب شرقی – چوب

جنوب غربی – زمین

رنگ عالی

اگرچه هر مفهومی از فنگ شویی که برای انتخاب رنگ مبل استفاده می کنید قابل قبول است، اما به طور ضمنی قابل درک است که اگر به هر 4 مفهوم فنگ شویی پایبند باشد، انتخاب رنگ ایده آل ترین است. به عنوان مثال، رنگ ست مبل زیر تمام قوانین 4 روش فوق را رعایت می کند. این باعث می شود که یک انتخاب ایده آل باشد.

یک مبل قهوه ای رو به شمال شرقی ، در بخش شمال شرقی خانه ، با یک ستاره آب 8 بر اساس نمودار تولد برای دوره 7 رو به E1 ، و صاحب آن یک عنصر شخصی از فلز ضعیف دارد. در این حالت ، یک مبل قهوه ای که نشان دهنده وجود عنصر خاک است ، همه جعبه ها را علامت گذاری می کند.

انتخاب عنصر شکل

مثالی می توان زد که کمک کننده است. کاناپه هایی موجود به شکل دایره ، گرد یا منحنی ساخته شده اند که با یک مبل به شکل مستطیل صاحبان خانه هنوز هم می توانند ست شود و آنها را در موقعیت های مربع یا مثلث قرار دهند. بنابراین اگر به غیر از مستطیل استاندارد به دنبال کار دیگری هستید، اشکال مختلفی را نشان دهید که نمایانگر عناصر مختلف هستند. این عناصر در زیر به شما ارائه داده شده اند.

مثلث – آتش

مربع – زمین

امواج – آب

دایره – فلز

مستطیل – چوب

چند اصل مهم هنر چیدمان مبل در فنگ شویی

در ادامه به چند اصل مهم هنر چیدمان مبل در فنگ شویی می پردازیم تا شما به بهترین شکل ممکن از انرژی ها موجود، تعادل و زیبایی، برخوردار باشید.

مبل خود را در مقابل یک دیوار محکم قرار دهید

به طور معمول مبلمان اصلی ترین مورد در اتاق نشیمن است. گرچه روند معمول چیدمان مبلمان در وسط اتاق نشیمن است، اما این موضوع دارای فنگ شویی ضعیفی است. برای اینکه مردم واقعاً احساس امنیت کنند، باید بزرگترین عنصر نشیمن فضا را در برابر دیواری محکم (شبیه سر تخت خواب در اتاق خواب) قرار دهند.

فنگ شویی به ارتباط بین احساس بی ثباتی در زندگی خانوادگی و کار، ثروت و سلامتی و مبل های نشیمن شناور (یا ناپایدار) حساس است.

مبل لازم نیست به دیوار بچسبد 

همان طور که گفته شد مبل در فنگ شویی زمانی عملکرد مناسب دارد که پشت آن دیوار محکمی قرار بگیرد. اما این موضوع بدان معنی نیست که الزاما مبل ها باید به دیوار بچسبند. فاصله حدودا نیم متری بین مبل و دیوار، در واقع باعث می شود کمی هوا در اطراف مبل جریان بیشتری داشته باشد که این موضوع خیلی مهم است.همچنین احساس امنیت و پایداری نیز برقرار می باشد.

 از قرار دادن مبل در مقابل پنجره (ها) خودداری کنید

از قرار دادن مبل در مقابل پنجره (ها) خودداری کنید. حتی اگر شما به هر دلیلی نمی توانید مبل های خود را در برابر یک دیوار محکم قرار دهید، حداقل طوری چیدمان انجام دهید تا پشت پنجره قرار نگیرد.

مبل راحتی رو به نمای در اصلی قرار بگیرید

وقتی کسی در اتاق نشیمن شما روی مبل می نشیند، باید بتواند ورودی اصلی اتاق نشیمن را ببیند. این موضوع باعث ایجاد احساس توانایی و قدرت می شود که در نهایت منجر به آرامش نیز می شود. زیرا محیط را تحت کنترل دارد. اگر این امکان وجود ندارد، آویز کردن آینه را به گونه ای در نظر بگیرید که کاناپه نشینان بتوانند درب را از طریق آینه ببینند.

مبل را به راحتی اکسسوری کنید

همه ما در اتاق نشیمن با مبل راحتی پر از بالشتک و کُوسن مواجه هستیم که گاهی جایی برای راحت نشستن را هم از بین می برند و فرد با بودن آنها احساس ناراحتی می کند. بنابراین در بکار گیری از آنها تعادل را رعایت کنید. زیرا آنها برای راحتتر بودن ساخته شده اند، نه ایجاد مزاحمت در هنگام نشستن. بنابراین دقت در این مورد حائز اهمیت است، زیرا هنر چیدمان در فنگ شویی به دنبال ایجاد آرامش بوجود است.

از قرار دادن مبل اصلی زیر تیرآهن سقف خودداری کنید

تیرهای سقفی در فنگ شویی به طور سنتی نشان بدشانسی است و یا منجر به ضعف سلامتی می شود. از برخی جهات، این می تواند به پتانسیل زمین لرزه و لرزش در چین بازگردد، که منجر به خطر بیشتری برای افراد زیر تیرهای سقف می شود.

با این حال ، برخی از افراد جذابیت معماری تیرهای سقفی را دوست دارند. به ویژه در طراحی داخلی محبوب امروزی، تیرهای سقفی یک نقش مهمی دارد. اما برای کسانی که تیرهای سقفی دارند اما با آنها خیلی راحت نیستند، پیشنهاد می شود برای کاهش تأثیر بصری آن، رنگ تیر آهن ها را با سقف یکسان کنند. در غیر این صورت، مبل را بگونه ای بچینید تا مستقیماً زیر تیر قرار نگیرد و لذت ببرید.

از مبل های L شکل (مقطعی) در اتاق نشیمن خودداری کنید

سکشنال ها گزینه های محبوب مبل برای اتاق نشیمن امروز هستند، احتمالاً به این دلیل است که افراد بیشتری در فضا ها کوچک زندگی می کنند و از همین رو فضای کمتری برای نشستن دارند. با این حال ، مبلمان مقطعی منجر به ایجاد فنگ شویی بد می شود، زیرا شکل “L” اکثر مقاطع ذاتی یک زاویه سخت و بزرگ “پیکان سمی” را در اتاق نشیمن تشکیل می دهد.

اگر خانواده شما به راحتی به یک مبل مقطعی نیاز دارند یا واقعاً می خواهند ، با قرار دادن یک گیاه بزرگ در پشت زاویه تند گوشه، شدت آن را کاهش دهید تا به عنوان یک خنثی کننده عمل کند. راه حل دیگر قرار دادن مقطع در برابر دیواری است تا جنبه “پیکانی ” آن کاهش یابد.

از قرار دادن دو مبل به طور مستقیم روبروی یکدیگر خودداری کنید

در فنگ شویی، وقتی دو مبلمان مستقیماً رو به روی هم قرار می گیرند، منجر به “موقعیت مقابله ای” می شود که برای اکثر مردم ناراحت کننده است. بیشتر افراد ذاتاً می خواهند از هر کسی که با آنها صحبت می کنند کمی دور از مرکز باشند و نه مستقیم در مقابل.

اگر دو مبل بزرگ یا یک کاناپه و صندلی دو نفره دارید که باید یک اتاق گفتگو را در اتاق نشیمن شما تشکیل دهد، کمی زاویه دار کردن یکی از قطعات مبلمان را در نظر بگیرید. یا می توانید یک مبلمان را به آن بچسبانید تا دو قطعه مبلمان بزرگ نشسته باشند که تصادف رو در رو نداشته باشند.

مبل را متناسب با اندازه اتاق نگه دارید

مبل هایی که خیلی بزرگ هستند یا یک اتاق نشیمن که مبلمان زیادی دارد، باعث می شود کل اتاق نشیمن تنگ و ناجور شود. برعکس ، مبل هایی که ریز هستند یا تکی هستند، اتاق نشیمن را بزرگ و خالی از احساس و نامناسب جلوه می دهند. مبل (و سایر مبلمان) متناسب با اتاق را انتخاب کنید. اگر اتاق نشیمن شما بزرگ باشد، ممکن است یک مبل بزرگ هم نخواهید، اما برای راحتی و امنیت مطلوب ، یک مبل و صندلی دونفره یا دو مبل تکی بخرید.

نکته مهم در چیدمان مبل در فنگ شویی

شاید جالب باشد که بدانید هنر چیدمان مبل در فنگ شویی، هنر زیبا دیدن است که در آن انسان می تواند بدون اینکه متوجه شود انرژی مثبت، آرامش و شادابی را در محیط ایجاد کند.  در این مقاله با بررسی کامل در راستای چیدمان مبل نکات و ظرافت های مورد نیاز آنسعی کردیم تا شما درک و دریافت دقیق تری داشته باشید. بنابراین چنانچه سوالی در این خصوص داشتید می توانید با استاد ژاله معروف مطرح کنید. همچنین در جهت طراحی چیدمان صحیح مبلمان می توانید از راهنمایی های ایشان بهره مند شوید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها