نحوه متعادل کردن انرژی چی در فنگ شویی

13/اسفند/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

نحوه متعادل کردن انرژی چی در فنگ شویی : انسانها، حیوانات، گیاهان، حتى اشیای بیجان مانند صندلی، میز یا ساختمان همه و همه در اطراف خود میدانها و فرکانسهای مختلف انرژی دارند که با هم تبادل انرژی انجام میدهند و بر روی یکدیگر اثر می گذارند. بعضی اوقات همدیگر را تضعیف و گاهی اوقات نیز همدیگر را تقویت می کنند. شما نیز دائما در حال تبادل انرژی با همه چیزهای ی که در اطرافتان میباشند اعم از اشياء، حیوانات، گیاهان، انسانها و غیره هستید. به عنوان مثال هنگامی که شما با افراد غمگین و یا افسرده رفت و آمد می کنید، خود نیز افسرده میشوید. این در مورد رفت و آمد با افراد شاد نیز صدق می کند و شما را شادتر و خوش بین تر می کند. این امر به دلیل تبادل انرژی با چنین افرادی میباشد. اینکه چه نوع انرژی هایی دارید نیز باعث میشود تا سطح انرژی دیگران را پایین یا بالا ببرید.

از نظر فنگ شویی میزان انرژی به چه مواردی بستگی دارد؟

شما بر سطح انرژی، نوع انرژی اشخاص نیز متفاوت است. گاهی این انرژیها با هم هماهنگ هستند و همدیگر را تقویت می کنند و یا ممکن است نوع انرژی بعضی اشخاص با هم در تضاد باشد، در این صورت احساس خوبی نسبت به هم نخواهند داشت و همه اینها به دلیل تبادل انرژی هایی است که بین افراد صورت می گیرد. بنابراین نوع، کیفیت، حرکت و همچنین میزان انرژی موجود در خانه و محل کار و هر مکان دیگری، و نوع انرژی شما نیز می تواند بر سلامت جسمی و روحیتان و مسائل دیگر همچون احساس آرامش در یک مکان و یا احساس نامطلوب در مکانی دیگر تاثیر بگذارد.بنابراین جریان داشتن درست و مناسب انرژی چی بسیار مهم است.

نحوه متعادل کردن انرژی چی در فنگ شویی

چرا بعضی از مکان ها دارای انرژی مثبت و برخی دیگر دارای انرژی منفی هستند؟

خانه ها و مکانهای مختلف، هر کدام مان ند انسانها انرژی دارند. شما نیز این توانایی را دارید که با ورود به یک مکان، انرژی آن مکان را حس کنید و نوع انرژی آن مکان را دریافت کنید. بعضی از خانه ها انرژیهای شادی دارند، بنابراین هنگام انتخاب خانه به حستان اعتماد کنید. همان طور که با دیدن اشخاص می توان تا حدودی به درون آنها پی برد، با دیدن خانه ها و ساختمانهای مختلف نیز میتوان تا حدودی به انرژی آنها پی برد.

بدین صورت که یک مکان میتواند احساس راحتی و شادی و مکان دیگری احساس غم و ترس و گیجی را در ما به وجود اورد و همه آنها به نوع انرژیهای ثبت شده در آن مکان و یا نوع دکوراسیون و معماری مکان نیز بستگی دارد. هر اتفاقی که در یک مکان میافتد و یا احساسات و افکار اشخاصی که در آنجا حضور دارند و حتی انرژی صحبتهای آنها، در تمام اتم های فضا و دیوارها و اثاثيه أن مکان ثبت و ضبط میشود و شما میتوانید با استفاده از تواناییهای انرژیتیک خود و تبادل انرژی، انرژیهای آن مکان را دریافت کنید و تشخیص دهید که آیا این انرژیها مثبت هستند یا منفی.

بنابراین هنگامی که وارد مکانی که امواج منفی دارد میشوید به دلیل تبادل انرژی که وارد بدنتان میشود ممکن است دچار سردرد، حالت تهوع و سنگینی شوید و یا حتی در قسمتهای مختلف بدن احساس درد کنید، در این صورت لازم است مکان مورد نظر را ترک کنید تا سطح انرژی تان پایین نیاید. برای خارج کردن أمواج منفی نیز حتماً دست و پا و صورت تان را با آب سرد بشویید. البته مکانها را میتوان با پاکسازی و یا رنگ کردن و با توجه به نکات مختلف فنگ شویی درمان کرد؛ همان طور که یک فرد افسرده را نیز با روان درمانی و کار کردن روی او، میتوان دوباره شاد کرد.

آلوده شدن انرژی چی چگونه اتفاق می افتد و چه مضراتی دارد؟

فنگشویی به حرکت انرژی چی توجه دارد. این انرژی، معمولا در حرکت است و حرکت آن به صورت مستقیم و کمی موج دار است، مانند حرکت شعله شمع و یا حرکت دود در هوا. اما در بر خورد با موانع مختلف، ساکن و یا تند میشود و یا تغییر جهت میدهد. بهترین حالت در زندگی و چیدمان وسایل، وقتی است که در آن نیروی انرژی چی بتواند در مکانهای مختلف مانند جویباری آرام یا نسیمی ملایم جریان داشته باشد. انرژی چی به خودی خود ماهیتی مثبت دارد، اما با توجه به شرایط محیطی میتواند به انرژی منفی تبدیل شود که به آن ((شاچی  shachi یا شار )) گفته میشود که برای انسان مضر میباشد.

کسانی که برای مدت طولانی در معرض شاچی یا انرژی چی الوده قرار میگیرند، بعد از مدتی، انرژیشان کم میشود، یا افسرده میشوند و یا به بیماریها و مشکلات مختلفی در زندگی دچار میشوند.

نحوه متعادل کردن انرژی چی در فنگ شویی

14 مورد که باعث آلوده شدن انرژی چی می شود:

1. اگر چی راکد بماند و در نقاطی از خانه متوقف و یا ساکن شود و نتواند جریان آزادانهای در خانه داشته باشد به انرژی مخرب شاچی تبدیل میشود. که در این صورت مانند برکه ای است که از جلبکها پوشیده شده و آب آن کدر و الوده است. این انرژی منفی میتواند باعث خستگی، عدم تمرکز، افسردگی و از دست دادن سلامت و ثروت شود. حتی ممکن است احساس کنید با وجود تلاشهای شما مانعی در سر راه رسیدن به خواسته ها و آرزوهایتان وجود دارد و مدام بدشانسی میآورید. معمولا در مکانهایی که تاریک است و یا ریخت و پاش و بی نظمی وجود دارد و یا مکانهایی که بدون استفاده میباشد، انرژی چی راکد و آلوده میشود. بنابراین از بی نظمی بیرهیزید و مکانهایی را که بدون استفاده هستند، هر از چند گاهی گردگیری و در و پنجره آن قسمت را باز و بسته کنید.

2. همچنین هر چند وقت یک بار بعضی از اثاثیه مانند مبلمان را جابه جا کنید و یا تکان دهید تا انرژیای را که در زیر این اثاثیه محبوس ماندهاند، به حرکت در آورید. تغی یر دکوراسیون منزل نیز میتواند به تغییر و حرکت انرژی در خانه کمک کند. بنابراین اگردچار رکود انرژی شده اید . انرژی چی در وسایلی که گوشه های منحنی و گرد دارند جریان سالمتر و بهتری دارد، اما در حتما وسایل خانه تان را جابه جا کنید. بهتر است مبلمان و تختخواب و اثاثیهای از این قبیل با دیوار به اندازه چند سانتی متری فاصله داشته باشند تا انرژی بتواند به راحتی در پشت آنها حرکت کند. گوشه ها و تقاطع دیوارها نیز انرژی راکد میماند، بنابراین بهتر است در گوشه ها از یک گیاه یا منبع نور مانند آباژور و یا یک آب نما استفاده کنید

3. اگر این انرژی به صورت جریان شدید باشد، نیز به شاچی تبدیل میشود که مثل طوفان یا سیل است و باعث پراکندگی چی میشود و در این حالت بیش از حد احساس اضطراب و هیجان می کنید، زود عصبانی میشوید، بدون هیچ دلیلی دلشوره دارید، به شک و دودلی میافتید، در روابطتان احساس ناپایداری خواهید کرد و ارتباط با دیگران برای شما سخت خواهد شد. حرکت انرژی چی در راهروهای باریک و بلند بسیار شدید میشود؛ بنابراین از ساخت این گونه راهروها خود داری کنید. البته شما میتوانید وقتی سرعت انرژی بالاست با استفاده از وسایل سنگین مثل مبلمان، مجسمه های سنگین و یا حتی استفاده از میز، گلدان و آباژور در سر راه انرژی چی، سرعت آن را پایین بیاورید.

4. تشعشعات الکترومغناطیسی ساخته دست بشر میتواند انرژی چی را الوده کند. انرژی چی در برخورد با امواج بی سیم، مایکروویو، کامپیوتر، موبایل، کابلهای هوای ی برق، ماهواره و غیره ماهیت منفی پیدا می کند و این امواج بخصوص روی سلامت انسان تاثیر بسیار مخربی دارند. تلویزیون، کامپیوتر و ماکروویو وسایلی هستند که در حالت خاموش نیز امواج الکترومغناطیسی نید برق آنها را از پریز بکشید و یا تولید میکنند که بهتر است هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید در داخل محفظه ای نگه دارید و یا روکشی روی آنها بیندازید. سعی کنید در هنگام خواب که بدن انسان بیشترین انرژی را دریافت می کند وسایل الکتریکی و برقی و همچنین موبایل در نزدیکی خود قرار ندهید.

5. استفاده زیاد از مواد مصنوعی مثل لباسهایی با جنس نایلون و یا مواد شیمیایی مثل واینکس جوهر نمک و غیره نیز از دیگر عوامل الوده کننده انرژی چی میباشند.

6. انرژی چی در وسایلی که گوشه های منحنی و گرد دارند جریان سالمتر و بهتری دارد، اما برخورد با اجسام و گوشه های نوک تیز و شکسته به شاچی تبدیل میشود که مانند تیری نامرئی و سمی به سوی شما پرتاب میشود. به همین دلیل برای جریان داشتن چی به صورت مثبت باید از وسایل نوک تیز اجتناب کرد. مثلا اثاثیه ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. در آپارتمانها و خانه های ی که گوشه ها و زوایای تیز، برآمدگی دیوارها، ستونها، گوشه های میز، چاقوها، سیخها و غیره دارند، همه و همه باعث میشوند تا چی بعد از برخورد با این زوایای تیز، آلوده شود و امواج منفی به وجود آید.

این مقدار شاچی به اندازه و ارتفاع زوایا بستگی دارد که باعث دلهره و اضطراب و همچنین مشاجره بین افراد میشوند و ممکن است روی سلامتی شما نیز تاثیر منفی داشته باشد. زوایای تیز را میتوان با آب نماها، گیاهان، درختچه های تزئینی، پارچه و یا یک گوی کریستالی پوشاند. میتوانید با استفاده از سمباده بعضی از گوشه های تیز را به گوشه های گرد تبدیل کنید. در مورد ستونهای با زوایای تیز نیز میتوانید از گیاه خیزران (بامبو) در اطراف آن استفاده کنید و یا گیاه پیچک را دور ستون بپیچید تا باعث کاهش اثر منفی آن شود. حتی میتوانید با استفاده از ورقه طلقی بزرگ و زیبا دور ستون را به صورت استوانه بپوشانید.

نکته: اگر تیرهای سمی دیده نشوند کمتر میتوانند تهدید به حساب آیند.

7. از عوامل دیگری که باعث آلوده شدن انرژی میشود کثیفی، چرک، گرد و خاک و تمام چیزهای ی است که محیط زندگی را آلوده می کند. این آلودگیها انرژی منفی را منتشر می کند، بنابراین نظافت یکی از ارکان مهم فنگشویی است.

نکته: اگر این آلودگیها درون محفظه ای باشند با وجود امواج منفی و مخرب، شاچی کمتری را به محیط پخش می کنند. به عنوان مثال ظرفهای کثیفی که در درون ماشین ظرفشوی ی قرار دارند و یا لباسهای چرکی که در درون محفظه ای بسته نگهداری میشوند، به دلیل اینکه دیده نمیشوند و در محیط بسته هستند، کمتر میتوانند امواج منفی تولید کنند.

استفاده از عدد کوا مرتبط می تواند به جریان انرژی و ثروت کمک کند.

8. هر حادثه و یا اتفاقی که در یک خانه میافتد حتی رفتارها و صحبتهای افراد ساکن در یک مکان، در فضا و همچنین در دیوارها، کف و وسایل موجود در آن خانه و مکان ثبت میشود و انرژی آن محیط را آلوده می کند. بنابراین خیلی مهم است که قبل از اسباب کشی و یا خرید خانه و یا اجاره مغازهای علاوه بر اینکه به تاریخ ساخت ان مکان توجه کنید، از چگونگی زندگی ساکنان قبلی مکانی که میخواهید در آنجا زندگی یا کار کنید مطلع شوید. زیرا شخصی که برای سالها در مکانی زندگی میکند، ناخوداگاه انرژیهای ان مکان را تغییر میدهد و یا بر اثر حوادث مختلف، انرژی آنجا آلوده میشود. این تغییر و آلودگی انرژی، روی زندگی شما نیز تاثیر مخرب می گذارد. بنابراین خیلی پاکسازی کنید.

9. مهم است مکانی را که میخواهید در آن زندگی کنید، حساسیت این انرژی به قدری است که حتی در برخورد با اعمال و گفتارهای ناپسند نیز از مثبت به منفی تغییر ماهیت میدهد. بنابراین سعی کنید همواره از کلمات مثبت و زیبا استفاده کنید

همچنین دعاها را با صدای بلند ادا کردن در بالا بردن سطح انرژی موثر است.

10. محله، نوع فرم بنا، معماری، جهت جغرافیای ی ساختمان، زیبای ی و نوع مصالح به کار رفته در ساختمانی که در آن زندگی می کنید بسیار مهم است و میتواند جریان چی را تغییر دهد و یا آلوده کند.

نحوه متعادل کردن انرژی چی در فنگ شویی

11. تاریکی باعث ألوده شدن چی میشود، بنابراین در هر کجا که میخواهید انرژی را تقویت کنید یک چراغ روشن بگذارید.

12. نوربسیار شدید نیزاز عواملی است که باعث آلوده شدن انرژی چی میشود. درمکانهایی که پنجره های زیاد و بلندی دارد و نور شدیدی به محیط وارد میشود، از پرده ها برای تنظیم نور استفاده کنید

13. نورهای مصنوعی و یا لامپهای فلورسنت نیز بر انرژی تاثیر می گذارند. بنابراین در طول شب چراغها را بدون محافظ نگذارید.

14. رطوبت زیاد باعث میشود تا قابلیت نفوذاشعه ماوراء بنفش خیلی بیشتر شود و انرژی چی را آلوده کند. گرما و سرمای شدید نیز باعث آلوده شدن انرژی میشود، بنابراین همیشه دمای خانه را به حالت متعادل نگه دارید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها